Muutamakin asia ois kirjotettavana. Edellisen postauksen kommentteihin ois sanottavaa, enkä viitsis mitään pitkää juttua laittaa kommenttina. Sitten ois asiaa viikonlopusta, siitä aiemminkin puhumastani tytöstä, koulujutuista ja liikkumisesta. Enkä mä nyt halusi kirjotella ku joku tunnin verran, kotiin pitäis mennä tekemään ruokaa. Kirjoittelen nämä postaukset kyllä ensin Wordilla, joten voin vaan tallentaa ja jättää kesken.

Siitä tytöstä vaikka ensi, se ei oo hirveen pitkä juttu. Meillä on toi yks sama luento, joten en siihen viime viikolla enää törmännyt. Se vaikutti tänään paremmalta ku viimeks, ja arvet sen käsissä näytti sille, että se ois ehkä antanu niiden olla rauhassa tässä välissä. (Hitto mikä stalkkeri mäki oon, ei kai ihmisiä sais tollai katella ja arvuutella niiden elämäntarinaa. ”Älä tuijota”, sanoi äiti mulle aika usein ku olin nuorempi.) Se mitä halusin tästä kertoa, on se, että säilytin sen kirjoittamani kirjeen ja annoin sen tolle tytölle. Tai siis tyrkkäsin käteen ku se oli lähössä luokasta, en kattonu millanen ilme sillä oli tai seurannu perässä, lähdin ite hitaasti ettei mun tarttis kohdata sitä. Jännitti niin paljon, ja hävetti se että tollai ala-astemaisesti jotain lappuja annan ihmisille. Enkö mä ois vaan voinu sanoa ääneen jotain? No, en oikeesta, hädintuskin uskalsin ton kirjotetun lapun antaa. Toivon vaan ettei se aiheuta mitään ikävää tuolle tytölle. Itse oon vähän sellainen, että jos jokin asia muistuttaa viiltelystä, ajattelen että ”ai niin, sekin. Pitäisköhän taas kokeilla?” Ja toivottavasti sille ei tule ikävä olo ku oon vahdannu sitä. Ei se kyllä erityisesti piilotellu tekemisiään. Ehkä se aatteli ettei kukaan välitä. Ja toivottavasti sitä ei ton takia ahdista ens viikolla liikaa tulla luennolle. En halua aiheuttaa mitään ikävää toisille.

Sitten, viikonloppu. Perjantaina tein aika rankan lenkin, vieläkin vähän tuntuu. Lauantaina en saanut juuri siitä palauduttua, ja kun sunnuntaina lähdin taas ulos (ja äänestämään), en kovinkaan pitkälle jaksanut mennä. Sunnuntaina oli myös illanviettoa kaverin luona, katottiin vaaleja ja sellasta. Illanviettohan tietää luonnollisesti ruokaa ja juomaa, eli paljon sokeria ja rasvaa. Yritin aatella, että ku jotkut suosittelee laihduttajille yhtä päivää viikossa/kahdessa niin että saa syödä mitä vaan, ni toi vois mennä sellasesta. Silti, tuntu paskalta, ja argh. Ja mä söinki enemmän ku mun kaveri. Ahne olen. Ja tietty oli vielä Runebergin päivä, joten yksi torttukin piti syödä. Sellasessa on yli 300 kaloria, huh. Onneks ei ollu enempää ku se yks, helposti ois menny. Mutta vaikka noi ruuat ahdisti, ni en tehny asialle mitään. Oisin ehkä voinu, ku kaveri meni tupakalle ja mä vessaan, mut en mä oksenna niin nopeesti. Enkä mä aikonu alottaa sitä taas, joten pakko vaan pitää safkat sisällä. Kotiin päästyäni söin kyllä sitten cayannepippuria pelkältään, koska se kuulemma nopeuttaa aineenvaihduntaa. (Joku puoli teelusikkaa, ei varmaan vaikutusta kuitenkaan.) Tänään on sitten normaalia vähäkalorisempi päivä, toivottavasti ainakin.

Kävelin tänään koululle, matkaan ois menny julkisilla puolet vähemmän aikaa, mutta koska eilen söin niin kuin söin, niin oli pakko. Ja sitten mun ei huomenna aamulla tarvi tehdä mitään, vaan voin suoraan mennä kirjastoon tekemään koulujuttuja. Yritän henkisesti valmistautua nyt siihen, että huomenna teen oikeesti kunnolla hommia.

Ei tässä näköjään ollutkaan niin paljon asiaa kuin kuvittelin. Vaaleista ehkä pitäis jotain kommentoida, kyllähän mun elämässä on muutakin kuin mun sairaudet ja ongelmat. Äänestin Haavistoa, molemmilla kierroksilla. Niinistö on varmasti hyvä kans, molemmilla on kokemusta ja molemmat osaa käyttäytyä niin kuin kuuluu. Haavisto ois ollu lähempänä mun arvomaailma, plus komeempi. :) Näinkin on varmaan hyvä, ja olihan toi ihan ennustettavissa, Suomi on aika konservatiivinen maa kuitenki, joten jos on homo vastaan hetero tollasessa asiassa, ni kyllä se on melkein satavarma, että hetero voittaa, vaikka homo oiski muuten parempi. Enkä nyt tarkoita että Niinistö ois Haavistoa huonompi. (Tai siis joo, on mun mielestä, mutta vaan arvojen takia, ei pätevyyden puolesta.) Tästä on kuitenki syntyny keskustelua, joten ehkä jossain vaiheessa ollaan suvaitsevaisempia kuin nyt.

Jäi näköjään noi edellisen postauksen kommentit käsittelemättä. Koitan ens kerralla muistaa, oon kyllä miettyni niitä!